evet

evet

evet

evet

چه زمانی باید فیلتر روغن خودرو را عوض کرد؟

چه زمانی باید فیلتر روغن خودرو را عوض کرد؟

امروزه تقریباً اکثر افراد در خانواده خود یا حداقل اطرافیان یک خودرو شخصی دارند و وجود خودرو شخصی یعنی نیاز و احتیاج به سرویس های دوره ای و نگهداری برای جلوگیری از تخریب وسیله نقلیه . در این مطلب قصد داریم در مورد تعویض روغن موتور خودرو صحبت کنیم و به طور دقیق و ریزتر ببینیم که فیلتر روغن خودرو چیست و چه زمانی به تعویض کردن نیاز پیدا می کند. این مطلب می تواند برای صاحبان مغازه های تعویض روغنی، کار آموزان تعویض روغنی و حتی مردن عادی یعنی رانندگان خودروهای سواری مفید باشد.

  

فیلتر روغن چه وظیفه ای دارد؟

حال که قصد داریم، در مورد تعویض روغن و سرویس های مرتبط با آن صحبت کنیم، بهتر است ابتدا بدانیم که خود فیلتر روغن چیست؟ در این باره باید بدانید که وظیفه اصلی روغن موتور روان کردن پیستون ها در درون سیلندر است. این به آن معناست که وجود هر نوع ضایعات و ذرات ریز در روغن می تواند در عملکرد پیستون ها و حرکت روان آن ها اختلال ایجاد کرده و به موتور آسیب بزند. به همین دلیل است که از فیلتر روغن موتور برای این کار استفاده می شود.

چنانچه فیلتر روغن موتور به موقع تعویض نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

چنانچه فیلتر روغن موتور به موقع تعویض نشود، وجود جرم بیش از حد در عملکرد فیلتر تاثیر گذاشته و کار کرد آن را تحت الشعاع قرار می دهد. چنین اتفاقی می تواند از دو جهت دردسر ساز شود. اول آنکه می تواند به پمپ روغن موتور آسیب وارد کند و سپس آنکه ممکن است باعث آسیب دیدن خود موتور شود که این اتفاق در صورت مناسب نبودن فشار روغن ورودی رخ می دهد.

فیلتر روغن را چه زمانی باید تعویض کرد؟

بسیاری از افراد می خواهند بدانند که چه زمانی باید به تعویض فیلتر روغن اقدام نمایند. در این باره باید گفت که این امر کاملاً به شرایط و وضعیت تردد و سایر موارد بستگی دارد. برای مثال چنانچه یک خودرو زمان زیادی از تردد خود را در جاده های خاکی پشت سر بگذارد زودتر از موعد به تعویض فیلتر روغن احتیاج پیدا می کند. توضیه می شود، فیلتر روغن خودرو را حداقل هر 5 هزار کیلومتر تعویض نمایید. این بیانگر آن است که زمان تعویض فیلتر روغن موتور بیش از آنکه وابسته به تاریخ تعویض قبلی داشته باشد، بیشتر به میزان کارکرد و استفاده از خودرو بستگی دارد.

چگونه می توان فیلتر روغن خودرو را تعویض کرد؟

شما برای تعویض فیلتر روغن خودرو خود باید در این امر مهارت کافی داشته باشید زیرا در غیر این صورت ممکن است به خودرو خود آسیب وارد کنید. به دلیل آنچه گفته شد، توصیه می شود برای تعویض روغن موتور خودرو و فیلتر آن، حتماً به یک متخصص تعویض روغنی مراجعه کنید. این در حالی است که می توانید خود نیز با آموزش دیدن در این زمینه نیازتان را رفع کنید. یکی از مراکز آموزش تعویض روغنی مناسب شهر تهران را می توانید در لینک https://darr.ir/product/taviz-roghani-panchargiri/ بیابید.

هزینه تعویض فیلتر روغن چقدر است؟

هزینه تعویض فیلتر روغن کاملاً به نوع و مدل خودرو بستگی دارد. برای مثال چنانچه بخواهید فیلتر روغن خودروهای خارجی را تعویض کنید، باید متحمل هزینه های سنگین تری بشوید. این در حالی است که تعویض روغن و فیلتر ماشین های ایرانی چندان هزینه بر نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.