evet

evet

evet

evet

بدون طبیعت و درخت نمی شود زندگی کرد

قطع درختان با قطع نفس هم ردیف ذکر شده و در قوانین مدنی نیز قطع اشجار جرم محسوب می شود.


ایلنا- تبریز: به مناسبت هفته درختکاری طی مراسم ویژه ای که در محل دبیرستان مرحوم محمد کلکته چی ناحیه یک تبریز برگزار شد مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی و مسئولین منابع طبیعی استان و مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز با کاشت نهال آغاز هفته درختکاری را گرامی داشتند.

  

به گزارش خبرنگار ایلنا مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی در این آیین با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری و حفظ و صیانت از این نعمت الهی اظهار داشت: در ادبیات ایرانی و اسلامی درخت و درختکاری اهمیت ویژه ای دارد و سپاسگزاری مردم از درختان کهنسال فارغ از مسائل خرافی و نگاه قدسی مردم به بعضی از درختان نشان از اهمیت موضوع بوده چنانچه قطع درختان با قطع نفس هم ردیف ذکر شده و در قوانین مدنی نیز قطع اشجار جرم محسوب می شود.


فیروز رضائی با اشاره به ارتباط تنفسی مستقیم انسان با درختان گفت: با توجه به اینکه همه به این مطلب اذعان دارند که بدون طبیعت نمی توان زندگی کرد ولی از عجایب روزگار و زندگی انسان این است که بر علیه خود با تخریب محیط زیست و قطع اشجار اقدام می نماید که این جای تامل دارد.


وی خاطرنشان کرد: ما و مجموعه آموزش و پرورش به مسئولین صیانت از منابع طبیعی اطمینان میدهیم که همیشه در کنارشان با پاسداری از درختان و توسعه منابع طبیعی خواهیم بود.


در این مراسم ایزد پناه معاون اداره کل منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی نیز در سخنان کوتاهی گفت: دوستان ما در منابع طبیعی با چنگ و دندان از منابع طبیعی محافظت می­کنند و بر اساس برآورد ما اگر هر دانش آموزی فقط یک نهال بکارد سالانه 1000 هکتار به منابع طبیعی اضافه خواهد شد.


گفتنی است در این مراسم که با برنامه های متنوعی از جمله قرائت بیانیه دانش آموزان در صیانت از منابع طبیعی _ مقاله و اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه منابع طبیعی همراه بود مسئولین استانی و ناحیه ای و همچنین دانش آموزان دبیرستان به یاد شهدای ایران اسلامی هر کدام نهالی کاشتند.

 منبع :ilna.ir 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.