evet

evet

evet

evet

معرفی درخت اقاقیا

درخت سریع الرشدی و خزان پذیر با تاج گسترده و برگهایی مرکب از ۱۱-۲۳ برگچه ی بیضی به رنگ سبز تیره که خوشه های اویخته گلهای معطر سفید و صورتی رنگ آن در اواسط بهار و اول تابستان ظاهر میشوند.گلها شبیه نخود بوده و عطر آنها در فضا میپیچد.حداکثر بلندی ۲۵ متر و گستردگی درخت به ۱۵ متر میرسد.  

نیازها :

مکان آفتابی،در هر نوع خاک حتی خشک و فقیر به شرط آنکه غرقاب نباشد رشد میکند.شاخه های درخت شکننده هستند و ممکن است در اثر بادهای شدید آسیب ببیند.حداقل دمای قابل تحمل آن -۱۵ درجه سانتیگراد میباشد


کاربرد و مشکلات

جهت کاشت در پارکهای جنگلی و شهری،جنگلکاریها و باغچه های بزرگ مناسب است در خرداد ماه و همزمان با هوای گرم برگهای پایین و وسطی گیاه زرد شده و میریزند ولی با آداپته شدن گیاه مشکل مرتفع میشود.همچنین این گیاه شته زیادی به خود جذب میکند که آن را هم میتوان با کاربرد سموم سیستمیک مثل کونفیدور رفع کرد.


این درخت به دلیل دارا بودن تاج گرد در طراحی فضای سبز  بسیار کاربرد دارد اولا تاج گرد این گیاه باعث افزایش بصری   محیط یا حیاط به  خاطر تاج گرد میشود و دوما اینکه اگر کنار ویلاها با سقف صاف و نه شیروانی! کاشتهشود باعث زیبا شدن دوچندان خانه میشود.


ازدیاد:

از طریق کاشت بذر و یا جدا کردن و کاشت ریشه جوشها در فصل پاییز ویا قلمه های ریشه در فصل زمستان امکان پذیر است

 منبع: glassy-garden.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.